måndag 29 juli 2024

Så har den kommit, den sista semesterveckan. Jag slutade vecka tre med att göra något som jag verkligen inte tycker om. Städa. Men fatta så skönt det var att igår kväll krypa ner i en nybäddad säng och känna doften av såpaskurade golv. 

Den här veckan började jag med något som skulle ha gjorts för flera år sedan. Min ved som legat i en vedbod i Sörböle packades i säckar och kördes hem. Så himla skönt att ha det gjort. Men jag skulle vilja påstå att det är tack vare mina grannar den kom hem. Jag fick låna en fiffig plastmojäng som man sätter säckar utanpå. Sedan är det bara att fylla med ved, dra bort plastmojängen och knyta ihop säcken. Det gjorde att det gick, om än inte som en dans, men nästan. 

Som bonus har jag dessutom fått iväg ett recept till Anundsjö Aktuellt med deadline om en vecka. Med gott samvete kan jag nu slappa resten av dagen. Se teve och läsa. Nåja nu är väl se teve och läsa något jag brukar göra med gott samvete ändå....men nog känns det lite extra gott idag! 

Inte helt lätt att komma åt, jag fick vara lite av en akrobat. 

Nu kan jag elda ett tag i braskaminen igen. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar