söndag 21 juli 2024

Sista dagen på min andra semestervecka. Halva ledigheten har gått redan. Alldeles för snabbt. Dagarna har använts till att fixa lite praktiska saker under förmiddagarna och sedan slöa och läsa under andra halvan av dagen. Antingen i växthuset, på altanen eller i en soffa, passande platser för bokläsning. 

Igår sorterade jag det sista av mina skolsaker. Det blev en stor mängd papper som kördes till återvinningen idag och imorgon planerar jag att åka med fem säckar till den stora återvinningen. Känns skönt att det är gjort, om än det tagit emot att rensa. Nostalgi!

Efter sista rensningen igår åkte jag och en god vän till Herrgårdsparken i Köpmanholmen. Härligt väder, gott fika i Ringarbönninga och sedan en skön promenad för att upptäckta allt som fanns gömt i parken. Önskebrunnen hittade jag. Självklart använde jag magi och förvandlade en liten sten till en magisk önskesten som skickades ner i brunnen med en önskan. Vad jag önskade? Det avslöjar jag förstås inte. Vem vet, plötsligt slår önskan in. Då vet i alla fall jag vad det beror på. 

Dessutom fick jag se det omtalade och omskrivna tältet kommunen satt upp som ska kunna användas till distansarbete. Känner att jag inte riktigt håller med om att det finns platser där som kan fungera som arbetsplatser. Några träbord, en trevlig soffgrupp och ett gäng bänkar. Inte vad jag skulle kalla för arbetsplatser. Benämn det i stället för vad det är. Ett tält med en liten utställning om Örnsköldsvik och en plats för olika happenings under sommaren. Det skulle vara mycket intressant att veta hur många som inte är direkt involverade med tältet som faktiskt suttit där och distansarbetat och tyckt att det fungerat bra. Men nåja, vad vet väl jag. Kanske det är väl investerade pengar, även om jag tvivlar på det.

Resten av den här dagen känner jag att fortsatt läsande är en lämplig sysselsättning. Så får det bli, då kanske jag blir klok som ugglan här på bilden!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar