torsdag 5 januari 2012

Mitt i natten kom ett sms från sonen där han önskade god natt, det gläder mig att han skickar nåt litet meddelande ibland när han är borta.....han är inte direkt den som ringer hem stup i kvarten om man säger så!

Idag vaknade jag rätt tidigt, låg och kollade lite nyheter. För nån timme sen hörde jag hur det "dompade" till ute, då förstod jag att grannen lagt tidningen på bron. Underbart, så nu har jag läst den och fått min kaffemugg.
Känner mig lite bättre idag, inte så yr och vimsig, gipset känns fortfarande inte helt okej men inte lika illa som igår faktiskt. Ja, på hälsenan gör det lite ont. Där trycker det mest hela tiden men det är en problematik jag känner igen från alla andra gipsomgångar (förutom på det gips som precis togs bort). Mamma ska få titta till det idag och se om det går att fixa till med lite extra stoppning eller nåt.

Annars är planen för idag att planera lite musiktema under våren, dessutom kommer en av mina Östersundskompisar hit en sväng. Det ska bli kul, något jag ser fram emot.
Någon gång ikväll kommer ju sonen hem också :-))

Nu hör jag dessutom att en annan av mina grannar är på min gård och skottar undan snön som kommit de senaste dagarna. Vilken tur att jag har så snälla hjälpsamma grannar!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar