söndag 5 februari 2012

Idag känns det som om allt jag gör är mer på riktigt än det har varit ett tag nu.
Eftersom jag ska börja jobba i morgon så är de göromål man gör på helgen viktiga för att underlätta veckan som kommer.

Jag har blandat skidåkning på teven med lite smått och gott här hemma. Strukit undan den enorma tvätthög som fanns i källaren, burit undan allt till garderoben, lagat lite mat och tränat mitt knä.
Sudden har även han gjort sin del, tagit in ved, renbäddat sin säng, tagit reda på sin tvätt, gjort läxa och nu tar han en paus och spelar på sin ps3:a.
Min paus innebär att jag kollar in herrarnas skidskytte samtidigt som min lårmuskel får arbeta.

Köttgrytan har puttrat klart på spisen och sprider en härlig doft i huset. Smakrikt, mört och gott. Med pressad potatis blir det en toppenmiddag att se fram emot. Men inte ännu, vi har nyss fikat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar