söndag 5 februari 2012

Nu är det dags....arbetsryggsäcken är packad och står i hallen och väntar, kaffebryggaren är laddad, mugg och yoghurtskål står framme och väntar på att det ska bli morgon. Jag har tagit fram kläder, ja det mesta är förberett för en arbetsdag i morgon.

Men nog känns det konstigt att det plötsligt är jag som ska kliva upp först i huset igen...sen mitten av december har jag kunnat ligga kvar i sängen när sonen gått till skolan...men nu är det slut på de latmanstiderna.

Det kommer att bli jättekul att träffa alla i morgon men samtidigt lite underligt..även om jag har varit delaktig i det som hänt på skolan så har jag trots allt varit borta ett tag...det gör att jag känner mig lite "off" men jag skulle tro att lagom till första rasten har jag ramlat in i yrkesrollen igen. Det brukar gå rätt snabbt.
Bara taxin kommer så och det lär den ju göra, det har ju fungerat förut så varför skulle det inte funka nu.

Det kommer också att bli spännande att se hur mitt knä håller för en arbetsdag. Rapport kommer i morgonkväll, för nu är det slut med flera inlägg per dag...det hinns inte med när jag jobbar. Upptäckte förresten att i helgen har jag nått tusen inlägg. Det är rätt bra tycker jag med tanke på att jag bara bloggat drygt ett år. Vi ses i morgon efter jobbet!!
                                

2 kommentarer:

  1. Tänkte titta in en sväng till dej i söndags kväll, när jag var i Bredbyn och väntade på Angelica. Men hade lite för lite tid... Kanske en annan gång?
    Lycka till på jobbet!

    SvaraRadera
  2. Hej, synd att du inte hann med men kom gärna in nån annan gång!Det har gått riktigt bra med jobbet de här två första dagarna.

    SvaraRadera