måndag 5 mars 2012

Puh, det är tröttande att planera kökslösningar....Idag har jag åkt runt i Övik och bett att få offerter på vitvaror...inser då att det stora möbelföretaget jag var på i Birsta är lite luriga för i deras skåp där det finns plats att bygga in mikrovågsugnar är måtten såna att man nästan måste köpa deras egen ugn....Men jag har fått bra hjälp i stan och de skulle räkna och kolla. Av nån anledning känns det lite tryggare att köpa de flesta vitvarorna på hemmaplan men jag vet inte, det behöver ju inte vara så, jag kan ju ha fel. Av alla ställen jag åkte runt till idag har jag i alla fall fått ett favoritplace.

En av de vitvaror jag kollade på. Diskmaskin från Husqvarna.


Sen åkte jag och kollade på diskbänksplåtar....jag vill inte ha en inbyggnadsho utan en riktigt rostfri bänk där det finns plats att slabba runt! Men de är dyra......fast å andra sidan är det en engångsinvestering....ska jag nu göra om mitt kök ska jag nog välja det som känns bäst. Skulle tro att jag ångrar mig annars.
Ett av byggföretagen gav väldigt bra hjälp, det andra hade en billigare plåt men var mindre hjälpsamma....sen visade det sig att den plåten var mindre reptålig. Plötsligt förstår jag varför den var billigare. Men på grund av säljarens attityd kommer jag inte att handla där i alla fall även om den plåten hade varit lika bra. Ska kolla med min snickare, kanske hans företag har nåt ställe ställe att rekommendera.

Nu vilar jag mitt knä...det värker och tycker att det är jobbigt att behöva gå en runt en massa, ändå var jag duktig och hade kryckorna med mig så att jag gick rakt och kunde vila mig på dem ibland för att avlasta knäet. Men det blev många timmar och många skutt i och ur bilen. Tittade även på present till Sudden, köpte dessutom en onöda till honom. När jag kom hem hade han dammsugit hela huset så den extrapresenten är han värd. Fast han får den inte förrän på onsdag, dagen vi får en tonåring i huset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar