tisdag 10 april 2012

Idag har jag faktiskt gjort en del nytta. Förutom att träna ( det känns kan jag säga) har jag plockat bort påskgrejor inomhus. Jag har tömt tre köksskåp och skruvat loss handtagen. En låda är också tom. En snäll vän kom med kokplattor, så jag har ställt dem på ett litet bord. Jag tänker mig att om jag gör lite varje dag blir det inte så jobbigt.

Jag har också äntligen kommit mig för att ringa till en ortopedtekniker, så i morgon måste jag ner till stan. Hoppas han kan hjälpa mig så att det slutar göra så ont under foten när jag går. På fredag måste jag också ner, då ska det som var trasigt på bilen fixas. Sen ska väl sonen skjutsas ner nån dag också kan jag tro....en vecka när jag inte skulle åka ner alls blir det fler resor än i vanliga fall. Nåja, jag kan ju i alla fall passa på att hämta hem färg vid nån av resorna.

Till middag blev det persilje- och parmesanstuvad potatis och vitlöks- och chiliärtor. Till det lite parisare stekt i bitar. Så nu vilar jag en stund innan jag ska ge mig på ett skåp till. Efter det kanske det blir lite bastubad som belöning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar