onsdag 11 april 2012




En rush till stan och hem igen. Träffade en snäll ortopedtekniker som visade mig vad som hade hänt med mitt främre fotvalv. Fast att han tyckte inte att det behövdes formgjutna inlägg så här i första skedet utan det blev ett par färdiga i skinn att prova. Blir det inte bättre drar han av den kostnaden på de andra. Några varningens ord fick jag med på vägen. Dels att det kommer att göra ondare till en början, eftersom foten måste vänja sig, så jag kan inte ha dem hela tiden. Det andra han sa var att jag måste knyta upp skorna så att inläggen inte styrs fram när jag tar på mig skorna....Hoppas jag kan göra som han säger.

När jag kom därifrån var jag så glad att det blev så mycket billigare än jag trodde att jag unnade mig lite nya vår- och sommarkläder. Två långshorts, och två toppar. Det var evigheter sen jag köpte nåt nytt i klädväg till mig själv så nu var det dags.
Innan jag åkte hem köpte jag med mig chiliost som inte finns att få tag i här hemma. Den är så god att äta på mackor, i mat, ja bara som den är också!
Täckpapp, målartejp och färg följde också med i bilen när jag åkte hem.

Väl hemma möttes jag av en härlig överraskning, Sudden hade dammsugit i hall och kök, plockat ur tre köksskåp och väntade med fikat färdigt när jag kom hem! Härligt! Nu vilar jag mitt ömma knä en stund innan jag ska ge mig på lite fler skåp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar