onsdag 11 april 2012

På teven lär de ut tekniken hur man ska göra när man byter sina egna däck, det börjar ju bli dags för det nu. Sen jag flyttade till Bredbyn har jag alltid lämnat in bilen och fått däcken bytta men jag skiftade alltid själv när jag bodde i Östersund. Däcken på Corsan var relativt lättbytta men Bubblan hade självdragande muttrar så till den hade jag ett förlängt fälgkors som jag kunde stå på, så hävefekten blev större. Utan det var det hopplöst att få upp dem. Garagedomkraften jag använde då finns kvar i garaget som minne...

Annars tycker jag att det handlar om att så frön, plantor och blommor nästan varje morgon. Det är precis som om de vet att jag inte har nåt växthus så att jag inte kan hålla på med frön och blomjord hela tiden...De retas och frestar mig...Skulle inte köket ha byggts om hade jag tänkt så några chiliplantor och ställa i köksfönstret i alla fall, men jag kommer att ha lite dåligt med fönster, så hur svårt det än är att låta bli så sås inga fröer inomhus detta år.
Tur att det finns andra som håller på, då kan man köpa färdiga plantor. Men efter att ha haft växthus många år är jag lite bortskämd av att ha ett överflöd av plantor att välja mellan när det ska planteras ut. Eller att äta den första egna gurkan för den delen...eller tomaten....eller chilin....eller.....

I natt har jag inte sovit så bra. Jag har haft massor med märkliga drömmar, inga mardrömmar men konstiga ändå. Drömmar som lämnar en konstig olustkänsla, av att ha glömt någonting eller att ha gjort något fel. Nu är jag vaken i alla fall och lämnar drömmarna till nästa natt.

Idag ska jag träffa ortopeteknikern, hoppas han kan hjälpa mig med min onda fot. Sen är det fortsatt skåpurplockning som gäller. Måste hämta några flyttlådor hos mamma....trodde inte att jag skulle behöva såna så fort igen....tur att mamma sparade ett gäng.

Nu ska jag ta mig lite frukost, ingen pizza idag, den är slut....få se om jag hittar nåt annat onyttigt i kylskåpet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar