onsdag 11 april 2012

Nu börjar det hända saker i köket. Alla skåp med porslin är tömda, städskåpet är tomt och i vardagsrummet har vår lilla provisoriska kökshörna börjat växa fram. Inser att vi kommer att ha grejor överallt. I helgen ska jag tömma grytskåp, lådor och skafferier. Sen ska allt ner från väggarna, lister ska bort och kyl/frys ska flyttas. Men att flytta den kommer jag att få hjälp med. Jag är i alla fall glad att jag började i tid, det tar längre tid än man tror.
Eftersom jag dessutom får ont i knäet och behöver sätta mig och vila då och då är det i princip en nödvändighet att börja i tid om smärtan ska vara dräglig. Jag passade på att göra mycket idag när sonen var hemma och kunde bära, i morgon sticker han till kompisar i stan och kommer inte hem förrän på lördag. Därför är jag glad att skåpen med det tunga porslinet är flyttade.....bara att hoppas att jag inte behöver något av det under helgen....
I arbetsrummet står en del saker från köket.
I gillestugan har vi packat porslin i plastbackar.
Här är början på vår lilla kökshörna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar