lördag 16 juni 2012

Det blev en tidig kväll för mig igår. Nu har jag vaknat och inbillar mig att jag faktiskt mår lite bättre....hoppas det inte är falskt alarm. Ute skiner solen men nu glider tunna molnslöjor in över himlen, hoppas de glider bort lika fort igen...för även om jag inte får vistas i solen vill jag gärna att den får skina idag. Allt blir lättare då på nåt sätt.

Om orken infinner sig idag ska jag byta ut lite perenner på pappas grav. Vissa har vuxit sig alldeles för stora så de tar överhand. Det ser inte så fint ut....Jag ska i alla fall börja med att åka dit och gräva upp blomman...det är ju en start. Synd bara att jag inte kom mig för att göra det tidigare i sommar när den inte hade växt sig så stor. Men varför göra saker när det är enkelt för?

Sen gäller det bara att komma på vad jag ska plantera i stället. I vår gamla trädgård finns en växt som jag hade planerat att plantera på graven eftersom jag redan i fjol hade planer på att byta ut växterna, men då kom en flytt emellan. Så jag får komma på nåt nytt för jag tror inte att de nya husägarna blir så glada om jag kommer och börjar gräva i deras trädgård...Tur att vi har en handelsträdgård här i byn!
Men som sagt....detta är planen om jag hittar orken nånstans....

Än njuter jag en stunds vila med morgontidning och morgonteve.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar