lördag 16 juni 2012


Det var inte falskt alarm, jag mår mycket bättre idag även om det är en bra bit kvar till dess att jag känner mig helt frisk.
Sudden och jag har varit på graven och fixat...återigen undrar jag varför jag inte grävde upp Rosenflockan tidigare på våren...Men nu är det gjort och några nya växter har tagit plats.
Alunrot och en Hosta. Det fanns inte så mycket att välja på bland perenner här i Bredbyn men jag får sätta annat sen om det inte tar sig. En ettårig Rosenskära fick också plats. Om några veckor när det har etablerat sig så kommer det att bli riktigt fint.

Sonen är ute och skjuter pilbåge igen, jag har lagt kött till middag i marinad. Nu tänker jag slappa ett tag sen kanske jag går ut i vår egen trädgård och rensar lite i rabatterna.

En sak som jag konstaterar idag är i alla fall att jag har saknat sommaren nåt alldeles förskräckligt! Nu hoppas jag att den är här för att stanna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar