söndag 8 juli 2012

I går hämtade jag upp myggfönstret till sovrummet så att det går att ha öppet utan att få in alla blodsugare. Nätterna blir drägligare då.
Nackdelen är att alla ljud utifrån blir extra tydliga. Därför blev chocken stor när jag elva över fem väcktes av ett gevärsskott. Efter en liten stund kom det ett till. Sen blev det nästan kusligt tyst igen....men då var jag redan vaken.
Tankarna snurrade, vad det kunde vara, vem var ute med bössan den tiden? Usch, det var riktigt läskigt att bli väckt på det sättet.

Nu har jag slumrat av och till några timmar, tittar ut på den grå himlen och inser att idag skulle jag ha behövt en god bok för att slippa undan jobbet i källaren. Om jag letar i bokhyllan hittar jag säkert nåt jag vill läsa igen....Först kaffe!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar