lördag 7 juli 2012

Nu har jag gjort mig förtjänt av att sitta ner ett tag. Amöban i källaren är kvar men en hel del annat har hunnits med. Började dagen med att åka ut till härbret för att städa. I en hink med lock hade jag tagit med lite hett vatten för att ha till en början. Glad i hågen gick jag ut för att tappa upp mer och värma....men när jag öppnade ventilen kom där inget vatten....bara ingenting.....Surt!
I onsdags när jag kollade rann det minsann bra, men inte idag. Det blir till att ta kontakt med grannen igen, pumpen står hos honom.

I bäcken var det lite vatten men i alla fall så pass att det gick att fylla en hink. Därför räckte det till städningen. Men inget dricksvatten hade jag tagit med....(man blir törstig av att städa).
Nåja, det mesta är klart trots allt, det som återstår är att skura golvet nere en gång till och diska ur en del porslin. Men till det behövs mer rinnande vatten.

När jag kom hem gick jag ut på tomten och drog ihop en del skräp som ska köras till återvinning veckan som kommer. Under tiden dammsög sonen. Medan jag sen åkte på affären torkade han av golven så nu är det städat både inne och till viss del ute.

Molnen hänger tunga, varmt och kvavt är det, nog är det åska i luften tror jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar