söndag 26 augusti 2012

Gick en tur runt tomten för att titta till lite. Det blommar här och där. Lite ätbart finns det också. Potatisen som jag satte sent i år har blommat men jag har ännu inte tittat hur det ser ut i jorden, om det blir några ätbara knölar eller om det bara är ris. Det ska jag kolla en annan dag.

Det blir i alla fall många äpplen på träden i år, tyvärr ser trädet med sommaräpplen ut att ha fått nån slags sjukdom. Jag måste kolla upp det närmare och se vad jag ska göra åt det. Trädet med vinteräpplen har dock klarat sig finfint. Lite surkörsbär blev det också....men de lämnar jag till fåglarna. De måste ju också få något att äta.

En av alla malvor.
Det finns smultron på Nygatan också, även om de inte är lika många.
Ringblommor i full blom.
Sockerärtor.
Det blir äpplen på båda våra träd. Det här hade behövt gallras....
Rudbeckior i rabatten på framsidan.
Rönnbären är på väg att mogna. Det blir många i år. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar