söndag 26 augusti 2012

I går när jag slank in på affären för att köpa bröd, som vi hade totalt slut på här hemma, stannade jag till och reflekterade lite över innehållet där. 
Tänk så det har ändrats, även om vi inte har störst utbud på olika brödsorter här i vår by, så nog finns det en del att välja på. Inte bara limpa, franska och kavring längre....och nästan allt är färdigskivat. 

Jag vet att det har varit så länge nu, men när det plötsligt började dyka upp färdigskivat bröd i affären minns jag att jag funderade över av vilken anledning man skulle betala för att någon annan skulle skiva brödet åt en. Jag tyckte att man kunde göra det själv. Därför köpte jag aldrig färdigskuret förut. Men någonstans efter vägen måste ju även jag ha upptäckt att det är rätt praktiskt, för plötsligt är det mest färdigskivat jag köper. Och många med mig, uppenbarligen, eftersom det finns så många olika varianter av det. 

Konstigt vad tankarna kan haka upp sig på ibland....

I dag vaknade jag rätt tidigt och klev upp och startade en tvätt. Sen la jag mig för att slappa en stund till, somnade om och vaknade av att sonen ropade god morgon nerifrån källaren. Det blev allt en riktig sovmorgon i dag. Skönt. Nu sitter jag med kaffemuggen och ska strax ta mig lite frukost. Ta reda på tvätt är en av dagens sysslor förutom knäträning. Ska även åka med sonen till hans träning i stan i kväll. Då tänkte jag ta med mig jobb och sitta med det där. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar