lördag 13 oktober 2012

Ligger i min tillfälliga säng och känner i hela  mig att jag är ledig idag. Visst är det okej att inte kliva upp så fort man vaknar, utan ligga kvar och slöa, läsa tidningen och få dagens första kaffemugg? Jag har bestämt mig för att det är så, även om jag känner mig lite slö och lat.

Fast att läsa tidningen var ingen rolig upplevelse denna lördag. På första sidan står om en man som åtalas för grova övergrepp mot barn...det får hela mig att må illa...jag kan inte förstå hur det ens är möjligt för en vuxen att överhuvudtaget kunna tänka sig det, än mindre genomföra övergreppen..
Är det sant (han är ju inte dömd än) så är det väl tur i alla fall, då är det en förövare mindre ute i samhället. Men fortfarande finns alldeles för många i världen som inte kan låta barn vara barn....usch vilket mörker.

En annan sak jag funderar lite över var beslutet från den norska Nobelkommittén att ge EU fredspriset det här året.....med tanke på att det inte precis råder lugn och ro inom unionen....
Det känns i alla fall som ett väldigt politiskt val, (lite konstigt med tanke på att norrmänen inte ens är medlemmar i EU) ett sätt att hålla liv i EU-tanken mitt i den kris flera av unionens länder faktiskt befinner sig i.

Så till något helt annat....Angry Birds ska tydligen komma i en Star Warsversion, läste jag på nätet häromdagen....plötsligt får spelet en ny dimension.....

Min blogg Katarinas spis flyttade jag till Allehanda igår. Amelia lägger ner sina öppna bloggar, de har nog för många så de hinner inte med den support de vill ge sina bloggare, därav flytten. Jag fick hjälp att flytta över mitt material så det mesta finns på den nya sidan men känner mig inte helt nöjd trots att Allehanda också bloggar i Word Press. De har begränsat möjligheterna att själv göra vissa inställningar vilket bland annat innebar att jag inte kunde importera min gamla blogg själv utan fick be om hjälp med det...därför ser det ut som om Markus Sandin har lagat all mat på min blogg....Men nog tycker jag att han ser ut att laga god mat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar