söndag 23 april 2017

I morse strax efter halv sex var det extra skönt att krypa ner i sängen igen. Den var varm och skön och värmde min småfrusna kropp. Småfrusen efter att ha åkt ner till Överhörnäs i sen natt/ tidig morgontimma och plockat upp sonen som tillsammans med övriga från ÖKSF kom från Nybro där de tävlat under lördagen. När jag kröp ner under täcket och njöt av min sköna säng tänkte jag på den njutning de som åkt och framförallt de som kört från Nybro måste känna när de fick krypa ner i sina sängar.....

Helgen i stort har varit en slapparhelg, men jag har ändå gjort en hel del nytta. Under gårdagen när det blåste småspik bestämde jag mig raskt för att det fick bli en dag där jag inte stack näsan utanför dörren. I stället tvättade jag ett antal maskiner, plockade bort påskkycklingar och sen jobbade jag några timmar på eftermiddagen. Men därefter slappade jag framför teven...med mycket gott samvete. 

Den här dagen började ju som sagt tidigt, men när vi kom hem sov jag några timmar innan jag tog en promenad till mamma och drack kaffe. En lagom lång tur för att vakna till. Väl hemma körde jag lite knäträning. Nu har jag bestämt mig för att bli duktig på det igen...det behövs. Vi är inte riktigt överens om hur tagen ska vara nämligen, mitt knä och jag. Man kan konstatera att vi tycker olika, väldigt olika ibland. 

Men framförallt och detta är stort, har jag chockerat mig själv idag...rejält....jag har förberett middagen till imorgon. Ja, jag vet, det är hur märkligt som helst. Det är knappt jag tror det själv. Hur som helst, nu finns en god laxpaj att värma i ugnen för den som kommer hem först imorgon. Det känns som om detta kan vara ett vinnande koncept. Plötsligt händer det......nästan så att det är läge att köpa en trisslott. 

Blommorna har fått vatten idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar