måndag 1 maj 2017


Första maj och dagen kom med lite sol och i alla fall en antydan till värme, om än vindarna var mer än lovligt friska. Men det är väl så det ska vara, man sjunger ju faktiskt "vårvindar friska". 

Helgen har varit lugn och skön till största delen. Visst, det har tvättats en del idag, vintersaker utomhus har burits undan och små violer har planterats i krukorna istället för det ris som hittills prytt vår bro. Faktiskt känner jag att våren är här nu, äntligen. Jag har till och med ställt undan vinterskorna och tagit ner vinterjackorna till tvättstugan. Lätt förvånad över mig själv....fast än är de inte tvättade, det lär väl visa sig hur länge det tar tills det blir gjort. Vinterskorna har jag dock inte tvättat, men väl torkat av....och som sagt ställt undan. 

Igår när det var valborgsmässoafton gjorde jag absolut ingenting förutom att laga middag. Eller jo, jag gjorde något mer...jag gjorde upp en eld för det ska man ju på sista april och jag läste en bok.

Känner mig nöjd och glad att jag har hittat lusten att läsa igen, nu gäller det bara att bestämma mig för vilken nästa bok ska bli....

Valborgsmässoelden!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar