söndag 7 maj 2017




I växthuset tar sig pelargonerna trots att det är grått och kallt ute!
Nu känner jag mig nöjd med mig själv. Äntligen har jag fått tummen ur. Om det beror på det faktum att snöflingor faller mot marken idag, eller om det beror på det faktum att det inte är så många månader kvar till dess att sonen flyttar utomlands ska jag låta vara osagt. Men äntligen ska det bli av.

Jag har under många år haft en längtan att åka till Rom under våren. Men av någon anledning har det aldrig passat in. När jag nu insåg att utsikten att få med mig sonen åren som kommer är relativt små med tanke på hans skolgång är det på nåt sätt det enda rätta att åka den här våren. 

Så efter många klick på internet och letande efter bra priser, hotell med fint läge så satt till slut det sista klicket som bokade hela resan. Det blir ingen lång resa, vi åker dagen innan Kristi himmel och kommer hem på söndagen igen. Fast det känns alldeles lagom för att få lite härlig värme, kultur och god mat. Sen är vi nog laddade för att slutföra terminen på ett bra sätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar