tisdag 7 augusti 2018

Plötsligt kom den, första arbetsdagen efter semestern. Konstigt nog gick det rätt bra att kliva upp i morse men inte var det särskilt kul när väckaren gick igång klockan sex, det kan jag inte påstå.

Tänk att fyra veckor gick så oerhört snabbt och jag har hunnit med att både slappa och göra lite nytta. Så snart min ledighet drog igång blev det målning samt vedkapning. Därefter tog bokläsning vid ett tag för att övergå i en avslutande härlig resa till Köpenhamn tillsammans med goda vänner sedan trettiofyra år. Vi fann varandra på lärarhögskolan i Umeå och åt söndagsmiddag tillsammans under åren där. Sedan har vi fortsatt att träffas hos varandra runt om i Sverige men i år hamnade vi i Köpenhamn. Det blev kultur, bokläsning, bad, god mat och mycket prat där gråt och skratt varvades friskt.

Kvällen ägnades åt att baka goda dinkelfrallor....jag gjorde en deal med sonen....jag bakade ikväll och han klipper gräset i morgon. Det blev en riktig  vinnarsituation för mig....jag fick ju också äta av de goda mackorna. Det blev trettio bröd och vi åt säkert upp elva stycken på en gång....



Dinkelfrallor med ost, kummin och solroskärnor. 

Tillbaka på jobbet!


Bubbelbad sista semesterkvällen.

Arken museum.

Femrätters meny på Blå Congo. 

Bad mitt inne i Köpenhamn.

Tittut på museum Louisiana. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar